Zoekmachine Marketing

Zoekmachine marketing (SEM) is een van de meest kostenefficiënte manieren om uw doelgroep te bereiken wanneer ze klaar zijn om te kopen. Uit onderzoek blijkt dat 90 procent van de online zoekopdrachten wordt uitgevoerd door mensen aan het einde van de koopcyclus. Als het goed wordt gedaan, zorgt SEM ervoor dat uw advertenties aan uw doelgroep worden getoond met inhoud die voor hen zeer relevant is, helemaal gratis totdat ze op uw advertentie klikken.

Door zowel zoekmachine marketing als zoekmachine optimalisatie te gebruiken, wordt niet alleen de zichtbaarheid van uw advertenties vergroot, maar ook het websiteverkeer. Dit vergroot ook uw kans om potentiële klanten om te zetten in leads, vooral wanneer zowel uw betaalde advertenties als uw site bovenaan de resultaten van zoekmachines verschijnen.

Hoewel zoekmachine optimalisatie tijd nodig heeft om te groeien, kan zoekmachine marketing snel genoeg worden gedaan en biedt het veel voordelen voor uw bedrijf.

SEM trekt op het juiste moment de aandacht van uw publiek

Uit onderzoek blijkt dat 90 procent van de mensen die online onderzoek doen, precies weten waarnaar ze op zoek zijn. Anders zouden ze de zoekwoorden die je target, niet hebben gebruikt.

Dit betekent dat je uw inhoud en advertenties onder de aandacht brengt van een zeer betrokken doelgroep, die actief op zoek is naar aanbiedingen zoals die van je – allemaal tegen lage kosten en zonder dat je ze iets hoeft op te leggen.

Het is gemakkelijk en snel te implementeren

Het opzetten van een zoekmachine marketingcampagne is snel en eenvoudig. Hoewel het even kan duren voordat je de volledige impact van een campagne kunt zien, is deze zeer flexibel en configureerbaar en kan deze binnen een paar uur worden opgezet.

Wijzigingen kunnen op ad-hocbasis worden aangebracht, zodat je uw website-inhoud, zoekwoorden en uitgaven kunt afstemmen op het gedrag van uw publiek.

Het is meetbaar

Zoekmachine marketing zorgt voor een nauwkeurige tracking van uw succes en een diepgaande campagneanalyse, zodat je uw zoekwoordmix, het bedrag dat je uitgeeft en de inhoud die je gebruikt, voortdurend kunt optimaliseren.

Wat uw doel ook is, je kunt precies zien hoeveel waarde je genereert met dit marketing- en advertentiekanaal en kunt daarom beter onderbouwde beslissingen nemen als het gaat om budgettering.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *