Leiding geven aan personeel

coachen van medewerkers

Vaak wordt er gedacht dat een coach er is om jou te motiveren, om je harder en beter te laten functioneren binnen een onderneming. Een coach moet juist door vragen te stellen, er achter komen wie jij bent en hoe jij in elkaar zit. Eerlijkheid is hierbij een belangrijk element, zonder eerlijk te zijn kom je als medewerker niet verder. Het coachen van medewerkers is ook een traject, die niet op een gegeven moment stopt maar door blijft gaan. Ook de coach leert nog steeds, om ook de kneepjes van het vak bij te blijven schaven.

coachen van medewerkers

Motiveren van medewerkers

Vaak wordt er gedacht dat je medewerkers moet motiveren, om het maximale rendement te behalen. Motiveren is niet nodig, zolang je als werkgever op de goede manier communiceert met je medewerkers. Het coachen van medewerkers is niets meer dan weten waar de krachten liggen van je medewerkers, en weten waar zij goed in zijn. Door te investeren in het verbeteren van de werknemer behaal je pas echt resultaat in plaats van proberen te motiveren. Er moet een duidelijk beeld komen, om in te zien wat er wel of niet werkt voor zowel de werkgever als de werknemer. 

Luister en stel de goede vragen

Coachen van medewerkers betekent niet dat je alleen verteld hoe de werknemers moeten werken, door vragen te stellen kom je erachter wat er in een werknemer omgaat. Door enthousiast te zijn over de prestaties van je medewerkers, dit is een cruciaal punt als het om erkenning gaat. Wil je maximaal rendement bij je werknemer creëren, zul je zelf het goede voorbeeld moeten geven. Tijdens een gesprek moet je als coach ook je eigen overtuigingen loslaten, om samen met de medewerker tot de kern te kunnen komen. Door kritisch naar jezelf te kijken, leer je zelf ook en wordt je zelf ook beter.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *